מפקד מרחב דוד בראיון מיוחד: "כל רגע בעיר העתיקה מתועד"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on מפקד מרחב דוד בראיון מיוחד: "כל רגע בעיר העתיקה מתועד"

    שבוע לאחר הפיגוע הקשה בשער שכם ורגע לפני בואו של חג מתן תורה, קיימו שיחה עם ניצב משנה חיים שמואלי, מפקד מרחב דוד | על הפיגוע ביום שישי האחרון, ההיערכות בכל החודש האחרון, ההוראה לקראת חג השבועות וגם, הרגע שגרם לו להזיל דמעה ברחבת הכותל

    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ירושלים בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון ידיד השלימה את היערכותה לקראת שבת וחג השבועות. לקראת החג אלפים צפויים לשהות בירושלים, אם זה החסידויות השונות ובפרט חסידות גור שיציינו בחג את יום פטירתו של בעל 'האמרי אמת' ומקום קבורתו בחצר ישיבת גור שבשכונת גאולה, ואם זה הרבה מאד אנשים השוהים בחג בירושלים ועוד אלפים שיגיעו לכותל בליל ויום חג השבועות ובפרט לתפילת ותיקין.

    את הראיון עם מי שאחראי על האזור כולו עשינו בלשכתו של מפקד מרחב דוד נצ"מ חיים שמואלי שיומו עמוס מאד היות והוא מפקד על כל אזור העיר העתיקה. חודש הרמדאן שהסתיים אבל יום אידם של המוסלמים בעיצומו. הערכות מצב הוא מקיים כל העת.

    מרחב דוד הוא המרחב הכי קטן במשטרה. סה"כ 500 שוטרים ושוטרי מג"ב. אך כמה שהוא קטן כך הוא רגיש. המרחב נחשב לנפיץ ביותר במדינה. כל אירוע יכול להתסיס את המזרח התיכון, כל החלטה מתקבלת ע"י המפקדים בכובד ראש כי טעות אחת בשיקול דעת יכול להצית אש שאף אחד לא יודע מה יהיה בסופו.

    מצלמות על כל נקודה
    ניצב משנה שמואלי מתייחס לפיגוע שהיה ביום שישי שעבר בשער שכם בו נפצעו 2 חרדים שהיו בדרכם לכותל (1 במצב קשה מאד שב"ה מצבו משתפר, והשני במצב בינוני שבחסדי שמיים שוחרר לביתו) ואומר: "אנו מנתחים את המצב כל העת בעיר העתיקה, נכון להיום להוציא את הפיגוע בשישי אנו בתקופה שקטה. לקראת שבת ושבועות אנו בהיערכות מוגברת וגדולה, מאות שוטרים יוצבו בדרכים לכותל, הן דרך שער שכם, רחוב הגיא, השלשלת וכל המבואות, והן דרך השוק ושער יפו. יש לנו מצלמות בעיר העתיקה שנותנות לנו תמונת מצב בכל רגע נתון", הוא אומר ומצביע על הקיר במשרדו בו נראית תמונת הצבת השוטרים במקומות שונים ובשוק. "המוטו המרכזי שלנו זה ביטחון לאותם אלו שיגיעו לכותל בשבת ובחג ויחזרו משם חזרה. אין לנו התרעה קונקרטית לפיגוע אלא כללית", אומר נצ"מ שמואלי.

    "הפיגוע האחרון בשער שכם היה ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן", הוא אומר, "כל הסוחרים שבשוק והרחוב המוסלמי המתגוררים שם גינו את הפיגוע, ואפשר לראות זאת ברשתות הערביות. הם ידעו שזה פגע בהם, במסחר שלהם. היה לנו שיח איתם לאחר הפיגוע. ביום שישי האחרון ובליל אל קאדר היו בהר הבית למעלה מ-230,000 מוסלמים. מבחינה כלכלית בעיר העתיקה זה הכי טוב שיש להם. הפיגוע שהיה פוגע בהם ולכן כולם גינו את הפיגוע. אולם המפגע תושב השטחים לא מעניין אותו המסחר של העיר העתיקה. ואגב, כשזה מפגע בודד קשה מאד לעלות עליו לפני שמבצע את זממו. אבל -מיד לאחר הפיגוע, תוך שניות בודדות בסיוע המצלמות וטכנולוגיות שונות הצלחנו לנטרל את המחבל".

    שימור הריבונות והמשילות
    "האחריות שלי כמפקד מרחב דוד היא", אומר נצ"מ שמואלי, "לשמר את הריבונות והמשילות במקום הזה, אנו מחויבים לתת חופש ולשמר מרקם חיים עדין ושברירי". חג השבועות יוצא השנה להבדיל סיום יום אידם של המוסלמים. "במרחב דוד יש שוטרים יהודים, דרוזים, נוצרים, ומעט מאד מוסלמים מהצפון. הטוב שבזה שכולם מכירים את המנטליות והתרבות של כל הדתות וזה יוצר אחדות והבנה, של ועם כלל האוכלוסיות ומוריד את המתח בין השוטרים לאוכלוסיות השונות והתקשורת איתם יותר קלה".

    נצ"מ שמואלי שפיקד בחודש האחרון חודש הרמדאן יום יום על העיר העתיקה, הר הבית אומר בראיון: "בשל חודש הרמדאן, בימי שישי האחרונים הוצרכתי להישאר בלילי שבת בעיר העתיקה ובמרחב. בהפסקה הקטנה שהיה לי בכניסת השבת ירדתי לכותל להתפלל, לראות. הכותל בליל שבת עמוס מאד מדי שבוע, אלפים שבאים להתפלל קבלת שבת. לעמוד שם ולראות את האלפים בשירת השבת זה צמרר אותי וריגש אותי עד מאד", זה פשוט מדהים ומצמרר.

    לפני שאנחנו מסיימים את הראיון אתו ולפני שהוא ממשיך להערכות מצב הוא מבקש שוב להעביר את המסר הבא: "אנחנו נהיה בפריסה רחבה ומלאה בכל הדרכים והמבואות לכותל, כך ששוטרים יהיו בכל פינה, ומי שינסה להפר את הסדר אנו ננקוט ביד קשה כנגדו. את כל ההיערכות של מרחב דוד אישר מפקד המחוז ניצב דורון ידיד והקצאת המשאבים הדרושים לבטחונם של הבאים לכותל ביום זה". חשוב לציין, כי היערכות מיוחדת תהיה גם בקבר דוד המלך שהמונים צפויים להגיע גם לשם במהלך חג השבועות שיום פטירתו חל ביום זה.



    1 תגובות

    מיין תגובות